Sunday, September 4, 2011

不要放弃梦想

如果时间可以重来
我好想回去上高中之前的十五岁
重新再过一次珍贵的中学生涯
也许 我的中学生涯会精彩一些

我不后悔走了现在的路
能悠悠闲闲的在美丽的星期日写部落
能够一步一步实现梦想
还有什么好后悔的
只是遗憾 错过许多人和回忆

突然想起 Susan Boyle
我应该不是第一次提起她了吧?
还记得第一次在youtube看了她的录影的感觉
看得我掉眼泪
与其说是感动 不如说我遗憾
是什么人和事 耽误了这天籁般的声音?
47岁高龄还有勇气站上舞台实现梦想
不论背后什么原因 还是勇气可嘉
年轻如我们 还有什么好害怕的?

I Dreamed A Dream
by Susan Boyle

I dreamed a dream in time gone by

When hope was high and life worth living
I dreamed that love would never die
I prayed that God would be forgiving


Then I was young and unafraid
And dreams were made and used and wasted
There was no ransom to be paid
No song unsung, no wine untasted
But the tigers come at night
With their voices soft as thunder
As they tear your hopes apart
And they turn your dream to shame
And still I dream he'd come to me
That we would live the years together
But there are dreams that cannot be
And there are storms we cannot weather
I had a dream my life would be
So different from the hell I’m living
So different now from what it seemed
Now life has killed the dream I dreamed

No comments: